مجله اینترنتی سیگنال

مجله اینترنتی سیگنال انعکاس اخبار روز و انتشار مقالات آموزشی حوزه گردشگری، استخدام، فناوری، سلامت، علمی، مد و زیبایی

مجله اینترنتی سیگنال

مجله اینترنتی سیگنال انعکاس اخبار روز و انتشار مقالات آموزشی حوزه گردشگری، استخدام، فناوری، سلامت، علمی، مد و زیبایی

در وبلاگ مجله اینترنتی سیگنال تلاش میکنیم خبرهای روز را به دست علاقه مندان برسانیم. و با انتشار مطالب مفید و کاربردی سعی میکنیم سطح دانش ایرانیان را بالا ببریم

  • ۰
  • ۰

در جریان قطعی اینترنت در هفته گذشته، نت بلاکس به عنوان مرجعی برای نشان دادن وضعیت اینترنت کشور معرفی شد. اما آنچه که اکنون مشخص شده نشان می‌دهد که نت بلاکس نیز نمیتواند امار دقیق کسانی که به اینترنت جهانی متصل هستند را به درستی نشان دهد.

نت بلاکس نمی‌تواند بطور دقیق کاربران متصل به اینترنت را شناسایی کند. برای ارتباط با خارج از شبکه های محلی می بایست به یک آدرس آی پی عمومی دسترسی داشته باشیم. این ادرس‌ها محدود هستند و تنها به شبکه های محلی داده میشود. به گروهی از دستگاه‌هایی که توسط یک سازمان اداره میشود AS گفته می‌شود. هر کدام از  ASها یک شماره مجزا به نام ASN دارد که از طریق پروتکل BGP برای ارسال داده استفاده می‌کنند. این پروتکل‌ها به مسیریاب‌ها کمک میکنند تا از طریق همسایگی مسیری را پیدا کنند و داده را به مقصد برسانند. ظاهرا نت بلاکس به آدرس هایی که یک ASN از طریق BGP به همسایه ها اطلاع می‌دهد را با تعداد ادرس‌های متصل به اینترنت در شرایط عادی می سنجد.

نت بلاکس تنها با پینگ کردن آی پی‌های شبکه‌های عمومی و بدون اینکه به میلیون‌ها کاربر درون این شبکه دسترسی داشته باشد، کار میکند. بدین ترتیب تنها آی پی‌های عمومی بررسی میشوند. پس نتیجه می‌گیریم که تمامی روترهای شبکه ایرانسل پینگ می‌شوند اما مجوز برقراری اینترنت برای مشترکین را ندارند. البته همه اینها تنها حدس و گمان هایی است که در این زمینه مطرح میشود. اما سوالی هم که در این مورد مطرح می‌شود این است که چرا آمارهای  نت بلاکس در مورد مشترکین ADSL و افزایش کاربران آن درست بوده است و یا اینکه چرا دیگر اپراتورها از این شیوه استفاده نکردند؟

منبع خبر : https://bit.ly/33OVMQA

  • ۹۸/۰۹/۱۳
  • رسول احمدی

ایرانسل

نت بلاکس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی